Hue for nybegyndere – Gratis strikkeopskrift

Hue for nybegyndere – Gratis strikkeopskrift
10. november 2016 Knit Wit Company
Gratis strikkeopskrift hue - Knit Wit Company

Blød, varm og hyggelig hue perfekt til vinteren. Nybegyndere kan sagtens følge med i denne opskrift, og resultatet er ikke til at tage fejl af – huen vil hænge fast på hovedet alle de kolde måneder!

Hvad er bedre end at slutte ørerne tæt med en varm, hyggelig og blød hue i den kolde vinter? Vi kan ikke komme på meget. Med denne strikkeopskrift får du et perfekt nybegynder projekt, som samtidig er en ren klassiker som alle niveauer af strikkere vil sætte pris på.

TIP: Lav huen i striber, giv den mæslinger, tilføj en pompom eller prøv at strikke den i perle i stedet for glatstrik. Mulighederne er uendelige.

Gratis strikkeopskrift hue - Knit Wit Company

Størrelser

Onesize

Garn

100% uld der passer til pinde 8

150 gram

Pinde

10mm (US15)

Mål

Ca. 42 cm i omkreds og ca. 25 cm i højden.

Strikkefasthed per 10 cm

8 rækker x 7 masker


Huen strikkes i ét stykke på almindelige strikkepinde, og syes til sidst sammen.

Huen strikkes nedefra og op

1. Slå 32 m op på pinde 10 mm.

2. Strik 9 pinde 2×2 rib.

3. Strik 11 pinde glatstrik.

4. Indtagninger fra retsiden: Strik *3 retmasker og strik 2 masker ret sammen*. Fortsæt *-* pinden ud.

5. Strik 1 vrangpind.

6. Indtagninger fra retsiden: Strik *2 retmasker og strik 2 masker ret sammen*. Fortsæt *-* pinden ud.

7. Strik 1 vrangpind.

8. Indtagninger fra retsiden: Strik *2 retmasker sammen*. Fortsæt *-* pinden ud.

9. Strik 1 vrangpind.

10. Klip tråden af, så den er ca. 30 cm, og træk tråden gennem de resterende masker.

Sy huen sammen

Strik huen sammen (brug evt. madrassting – instruktionsvideo kommer snart!). Hæft enderne.

Lav evt. en pompom til at sætte på toppen – se her hvordan du laver pompoms!

Kommentar (0)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*